گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود
سرخط خبرها

آغاز جشن‌های چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در مشهد

  • کد خبر: ۵۷۴۹۵
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
آغاز جشن‌های چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در مشهد
هم زمــان بـا چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز چهل وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جای جای مشهدالرضا عرصه بروز و ظهور جشن‌های انقلاب شده است.
محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ در سالروز ورود بنیان گذار انقلاب اسلامی به کشور، مراسمی با حضور جمع گسترده‌ای از مردم و مسئولان استانی و شهری در عرصه میدان شهدا برگزار شد.
 
در این مراسم مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه ظلم و فقر و تبعیض در دوره ستم شاهی باعث شد همه اقشار جامعه برای تغییر این شرایط کنار هم قرار بگیرند، گفت: ایمان قوی مردم و عزم راسخ آن‌ها در کنار رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) باعث شکل گیری این وحدت و اتحاد در جریان پیروزی انقلاب شد.


رتبه اول شاخص توسعه انسانی در دنیا

قاسمعلی خدابنده با اشاره به اینکه ایران در شاخص توسعه انسانی در ۴۰ سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی ایران ۶۰ پله صعود داشته و رتبه اول دنیا را به دست آورده است، خاطرنشان کرد: در ۲۰ سال گذشته ایران در تولید علم ۳۶ رتبه پیشرفت داشته است، در علم نانو از رتبه ۵۸ به ۱۶ دنیا رسیده ایم، در بیوشیمی تا پیش ازاین در دنیا رتبه ۵۲ را داشتیم، ولی امروز به رتبه ۱۷ صعود کرده ایم. در علم هوافضا از رتبه ۴۵ به ۱۱ جهان رسیده ایم و در علم ژنتیک هم اکنون رتبه نخست دنیا را در اختیار داریم. در ثبت اختراعات هم به رتبه ۷ دنیا رسیده ایم.


از نوای نقاره‌ها تا رژه موتورسوار‌ها

هم زمان با آغاز دهه فجر، دیروز نقاره‌های بارگاه منور رضوی در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه و هم زمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در سال ۵۷، توسط خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) نواخته شد.
از دیگربرنامه‌های این روز می‌توان به رژه ۱۲۰ موتورسوارِ ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی هم زمان با ساعت ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد در مسیر فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد تا میدان شهدا و بازسازی صحنه همراهی موتورسواران با خودرو حامل امام (ره) در مسیر بهشت زهرا اشاره کرد؛ ضمن اینکه موتورسواران در میدان شهدا نیز به تمثال بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.


نقش ۳۲ شهید انقلاب در قاب‌های شهری

طی روز‌های اخیر به همت مدیریت شهری مشهد ۳۲ قاب تصویر شهدای انقلاب اسلامی نیز در مناطق سیزده گانه شهری اکران شده است. کوه پارک مشهد نیز در این روز‌ها به مناسبت جشن‌های سپیده دم انقلاب میزبان بزرگ‌ترین پرچم جمهوری اسلامی است. این پرچم به مساحت ۲۰۰ مترمربع در ارتفاع هزارمتری از سطح زمین بر روی یک پایه شصت متری در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
رونمایی از نقاشی دیواری شهید صیاد شیرازی بر روی یک ساختمان ۱۴ طبقه در بولوار توس، رونمایی از سردیس شهید اندرزگو، اجرای ۳۰۰ هزار متر ریسه رنگی در شهر، ۳ هزار پرچم آویز ستونی با طرح ایران، ۲ هزار پرچم بیرقی در مسیر خطوط بی آر تی و یک هزار پرچم بیرقی سردر مغازه‌های منتهی به حرم مطهر رضوی از دیگر اقداماتی است که توسط اداره هنری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در منظر دید عموم قرار گرفته‌است.
حسین حسامی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهد، نیز از برافراشته شدن ۱۰ پرچم بزرگ ایران بر ساختمان‌های مرتفع شهر مشهد خبر داد.


بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ بشر

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، نیز به همین مناسبت با صدور پیامی نوشت: «فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، با پشت سرگذاشتن تمامی فرازونشیب‌های چندین ساله و طی کردن فشار‌ها و تحریم ها، با استقامت، مقاومت و حمیت ملت بزرگ ایران اسلامی همراه بوده است. مردم ایران اسلامی به پرچم داری حضرت امام خمینی (ره) و ایستادگی و رویارویی با رژیم مستبد طاغوت، بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ بشر را رقم زدند.»

در پیام شورای اسلامی شهر مشهد نیز آمده است: «انقلاب شکوهمند ایران اسلامی تحولی شگرف و انقلابی عظیم، باشکوه و مردمی بود که براساس خواست و مطالبه عمومی ملت سرفراز ایران شکل گرفت. حرکتی بی بدیل، پربرکت و سرنوشت ساز که براساس فطرت عدالت جوی ایرانیان و رهنمون‌های امام خمینی (ره)، بنیان گذار انقلاب اسلامی، آغاز شد.»

از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان‌قدس‌رضوی نیز برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متعددی برای ارائه به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در دستورکار قرار گرفته است. «به وقت انقلاب» یکی از ویژه‌برنامه‌های این‌ایام است که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه، هرشب در رواق امام خمینی (ره) و ایوان مقصوره حرم مطهر برگزار می‌شود.
 
محور اصلی این‌برنامه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که در قالب سخنرانی وعاظ و کارشناسان به زائران ارائه خواهد شد. از دیگربرنامه‌های تبلیغی حرم مطهر در این‌دهه می‌توان به برگزاری سلسله‌جلسات پرسمان دینی با موضوع «افول آمریکا» اشاره کرد. همچنین از برنامه‌های هنری معاونت تبلیغات اسلامی آستان‌قدس‌رضوی در دهه مبارک فجر می‌توان به برگزاری نخستین جشنواره سرود حرم با نام «آوای انقلاب» و همچنین نخستین جشنواره مکبری حرم با نام «گلدسته‌های رضوی» اشاره کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->